reklama

Biela Masajka

Som fanúšikom románov s tématikou histórie, dobrodružstva a hlavne napätia. Vlastne ani neviem ako som sa dostala ku knihe, o ktorej chcem písať. Ale čo to píšem, viem presne ako som sa k nej dostala, ona si našla cestu ku mne prostredníctvom priateľovej maminy, ktorá mi ju podarovala k sviatku. pamätám si ako som ju prvýkrát držala v ruke a nedôverčivo na ňu hľadela. Ten názov  Biela masajka ma priťahoval, ale mala som z nej pocit, že je to len ďalší sladký odvar pre naivné dušičky. Ak mám byť kritická, tak to v podstate možno aj je, ale nie až taký sladký.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvé strany nenasvädčovali vôbec pozotívnu prognózu. Hlavnú predstaviteľku som hneď na začiatku príbehu zaškatulkovala a odsúdila. Knihu som pekne položila na nočný stolík a približne týždeň som to rozdýchavala. Po týždni sa vo mne zobudila zvedavosť a tak som predsa večer pred spaním vytiahla záložku na strane desať a nechala som sa vtiahnuť do deja.

Začalo to príchodom hlavnej predstaviteľky Corin do Kene, kde trávila dovolenku s priateľom. Počas tohto pobytu jej učarovali červenovlasý "domorodí mládenci" z kmeňa Masajov. Samozrejme to nedomyslela do konca a tak sa vzdala dovtedajšej lásky aj životného blyhobytu nadobudnutého vo Švajčiarsku. Kde tá žena nechala rozum to dodnes nepochopím. Jednoducho a stručne, zamilovala sa do masaja, masajského bojovníka Lketingu a v presvedčení večnej lásky zostala s ním žiť v africkej buši, v krajine ničoho. To som takmer hodila knihu do rohu izby a bola som už skutočne presvedčená, že toto je výplod chorej mysle a so zdravým rozumom to nemá nič spoločné. To by som ale nebola žena od prírody zvedavá, aby som aj keď v úplnom pohoršení nepokračovala v čítaní. Nuž a mohla som si aj myslieť ako to bude pokračovať. Ja neviem ako zmyšľala Corin, ale na jedno určite pozabudla (ak to bolo len to:))- na rozdiel v mentalite národa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Masajovia nesmú jesť v prítomnosti žien, a naopak, nesmú jesť mäso, ktorého sa dotkla žena a pod. A to sú len, možno, maličkosti ... Samozrejme ani tehotenstvo mladej hrdinky nesmelo byť vynechané, prekonáva maláriu, žltačku a neviem čo ešte. Mám z toho pocit, že Corin je zo skupiny tých " zocelených ľudí", ktorí vystupujú aj vo filme Vesničko má stredisková. Nič ju nezlomí. Kupuje si auto a vozí v ňom ušľachtilo vyzerajúcich masajských bojovníkov, zakladá obchod so základnými surovinami, stará sa o dieťa a manžela(analfabeta), u ktorého sa začína prejavovať žiarlivosť, chorobná. Ten v presvedčení, že každý muž, s ktorým Corin prehovorí, alebo sa len usmeje je jej milenec. Dochádza to až do krajnosti keď jej do očí vykričí, že dieťa nie je jeho a ona ho nonstop podvádza. V takej chvíly asi dôjde aj tej najstatočnejšej a najsilnejšej žene trpezlivosť a láska. Corin miluje svojho muža, ale nedokáže s ním žiť. Trvalo jej 4 roky kým to pochopila ( ja som to vedela hneď na začiatku knihy :-)). Dáva mu však ešte poslednú šancu. Odchádza s ním žiť na pobrežie, ktoré žije cestovným ruchom a tak opúšťa svoju masajskú rodinu z buša.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzťahu napriek enormnej snahe už nemožno pomôcť. Žiarlivosť manžela sa stupňuje, rastú jeho nároky na zárobok z obchodu, ktorý Corin zriadila, aby mali z čoho žiť, pritom sám neprikladá ruku k práci a dookola míňa zarobené peniaze po baroch so "spolubojovníkmi". Takže Corin trávi čas v obchode v poločnosti chlapca, ktorého si vzali do obchodu na výpomoc (miesto toho aby jej pomáhal manžel) a svojho dieťaťa. Netrvá dlho a nadobudne presvedčenie, že tu už nie je jej miesto a v záujme vlastného prežitia sa musí vrátiť do Švajčiarska. Určite to nie je až také jednoduché ako to opisujem, pretože musí mať súhlasť otca aby mohla s dcérov vycestovať a tu je kameň úrazu. Lketinga vie, že keď to podpíše, tak ju viac neuvidí. Nakoniec pristúpil na kompromis (ak sa to vôbec dá tak nazvať) a podpísal súhlas na vycestovanie, s tým, že tu zanechá všetky svoje veci, aby mal istotu, že sa vráti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Corin sa chytá tejto šance a pevne ju uchopí a .... letí domov do Švajčiarska. Konečne !!!

Nuž, neviem čo k tomu dodať, čítam ďalší diel Masajky: "Návrat z Afriky". A tuším, že tá žena má nekonečné šťastie, ktoré je neopúšťa.

Júlia Jaňáková

Júlia Jaňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..." Slobodomyseľný človek , s otvorenou dušou, stále pripravený načúvať" ... ale niekedy s potrebou byť vypočutý... Zoznam autorových rubrík:  FOTOLáskaRodinaSúkromnéVšeličoNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu